Co najczęściej psuje się w smartfonach?

Elegancki smartfon to obecnie nieodłączny element wyposażenia niemal każdego człowieka, który nie boi się i potrafi korzystać z osiągnięć nowoczesnej technologii. Smartfony to nie tylko możliwość prowadzenia rozmów i wideo rozmów, wysyłania wiadomości tekstowych i obrazkowych, to także możliwość korzystania z Internetu, nawigacji satelitarnej, nagrywania i oglądania filmów, wykonywania zdjęć, korzystania z tysięcy różnorodnych aplikacji czy wysyłania wiadomości email. Nowe generacje smartfonów to sprzęt niemal tak zaawansowany technologicznie jak nowe generacje laptopów czy konsol do gier, a pod pewnymi względami nawet przewyższający te urządzenia. Niestety miniaturyzacja i zaawansowanie technologiczne często nie idą w parze z trwałością tego typu urządzeń. Smartfony są podatne na różnego rodzaju uszkodzenia, zwłaszcza na upadki z wysokości i zalania wodą – zwłaszcza urządzenia tańsze, dedykowane dla szerokiego grona odbiorców.

W smartfonach, podobnie jak w innych urządzeniach elektronicznych, zepsuć może się w zasadzie wszystko, jednak w praktyce najczęstsze usterki dotyczą wyświetlaczy i obudowy, a zwłaszcza wejść – portów do ładowania baterii czy wejść USB. Ze względu na dużą powierzchnię użytkową, wyświetlacze to ten element telefonu, który w szczególny sposób narażony jest na uszkodzenia mechaniczne. Nawet nowoczesne wersje wyświetlaczy stosunkowo łatwo porysować lub stłuc. Na szczęście wyświetlacz można łatwo wymienić. Jest to ten rodzaj części do telefonów, które są powszechnie dostępne i stosunkowo tanie, zwłaszcza jeśli ich ceny porówna się do kosztu wymiany całej płyty głównej, do czego może zmusić nas nawet tak drobna usterka jak uszkodzenie wejścia do ładowania baterii.

Kolejnym elementem smartfonów, które ulegają częstym awariom, są mikrofony i głośniki. W niektórych modelach smartfonów przyczyną takiej usterki może być jednak nie wada mechaniczna sprzętu, ale błąd oprogramowania. Zatem zanim zaczniemy szukać nowych części do smartfona, najpierw spróbujmy go zrestartować. Być może mikrofon/głośnik zacznie działać poprawnie.  Rzadsze rodzaje usterek to uszkodzenie pamięci wewnętrznej, modemu lub całej płyty głównej. Zdecydowanie częściej użytkownikom doskwierają problemy z szybko rozładowującą się lub zbyt intensywnie nagrzewającą się baterią. Na szczęście w większości przypadków nie są to problemu natury technicznej. W tym przypadku zwykle wystarczy wyłączyć kilka aplikacji, które niepotrzebnie obciążają pamięć telefonu, przyczyniając się do szybkiego rozładowywania i przegrzewania baterii. Części do telefonów znajdziesz w wielu sklepach internetowych, np.:  http://hurtowniagsm.com/pol_m_Czesci-do-telefonow-158.html

0.00 średnia ocena (0% wynik) - 0 głosów