Nie ma co się oszukiwać – spoty reklamowe kojarzą się nam przede wszystkim z różnej jakości reklamami telewizyjnymi oraz radiowymi. Zazwyczaj nie budzą cieplejszych emocji ze względu na irytującą formułę czy fakt, że pojawiają się ciągle. Tymczasem mogą być też dobrą formą reklamy.

Przede wszystkim trzeba pamiętać, że spot reklamowy musi być wykonany zgodnie z jakimś konkretnym pomysłem. Nie może to być po prostu zachęta do kupna produktu czy skorzystania z usługi albo odwiedzenia danego miejsca. Chodzi o to, aby odbiorcę zaciekawić, wbić mu się w pamięć, a jednocześnie nie irytować oraz nie nudzić. Jak to uzyskać? Wynajmij profesjonalistów do planowania Największą pomyłką jest próba samodzielnego stworzenia spotów reklamowych dla swoich potrzeb – bo w końcu jak trudne może to być? Okazuje się, że bardzo trudne, zwłaszcza jeśli podchodzimy do sprawy nieobiektywnie, czyli tak, jak większość osób, które chcą wypromować coś własnego. Chodzi natomiast przede wszystkim o świeże spojrzenie, które pozwoli na wypromowanie produktów i usług w sposób nietuzinkowy. Z tego powodu stworzenie spotu warto przekazać w ręce fachowców, którzy dobrze dobiorą wszelkie istotne elementy – zarówno styl, jak i obrazy czy teksty. Stworzą oni scenariusz, według którego cały spot zostanie nakręcony. Pamiętaj o sprzęcie Naprawdę, spoty reklamowe nagrywane domowym sprzętem niekoniecznie dobrze się sprawdzają. Potrzeba do nich profesjonalnej kamery, czasem oświetlenia, często nagłośnienia. Z tego powodu znów warto zaufać raczej profesjonalnej firmie, która będzie dysponowała niezbędnym sprzętem do nagrania zarówno spotu do radia, jak i telewizji czy internetu. W tym ostatnim przypadku dobrze jest również zastanowić się, gdzie spoty reklamowe będą wyświetlane, bo często dobrze jest dopasować formę reklamy do miejsca jej zamieszczenia. W ten sposób zyskuje się odpowiednie grono odbiorców z dopasowaną reklamą. O wszystkie te szczegóły zadba profesjonalna ekipa, która często składa się z copywritera, realizatorów, reżyserów oraz speców od marketingu.