Jako świadomi konsumenci nie chwytamy pierwszego lepszego produktu, na który natrafiamy wchodząc do supermarketu. W rzeczywistości nie śpieszymy się i dokładnie studiujemy małe literki wydrukowane opakowaniu produktu. Niezależnie od tego, czy wybieramy produkt do pielęgnacji włosów, czy też pieczywo, którego potrzebujemy na jutrzejsze śniadanie, sprawdzamy etykietę. Ale dlaczego to robimy? Czy naprawdę tego potrzebujemy?
Etykiety produktów
Etykiety służą jako wyznacznik tożsamości konkretnych produktów, które umożliwiają klientom odróżnienie jednej marki od drugiej. Niezależnie od tego, czy kupujemy ekran do kina domowego, czy orzeszki na przekąski, etykiety będą miały znaczenie. Wie o tym każda szanująca się drukarnia etykiet, taka jak Zebra-polska.com.pl, stale zwiększając paletę atrakcyjnych sposobów drukowania opakowań. Ale etykietowanie produktów nie dotyczy wyłącznie promocji produktów i marki, bowiem są o wiele ważniejsze informacje, które konsumenci biorą pod uwagę, gdy sprawdzają etykiety. Właśnie dlatego etykiety produktów występują w różnych formach. Na opakowaniach różnych produktów znajdują się etykiety w postaci nalepek, metek, a nawet wydruków treści. Ponieważ etykiety produktów są bardzo ważne, ich producenci muszą zadbać o prawidłowe wydrukowanie ich zawartości. Krótko mówiąc, ważna jest nie tylko jakość produktów, ale także jakość ich etykiet. Dlatego też dobra drukarnia etykiet jako partner biznesowy jest wręcz na wagę złota.
Informacje na etykietach
Etykiety pozwalają konsumentowi poznać zawartość i składniki produktów. W przypadku produktów spożywczych jest to szczególnie ważne, zwłaszcza dla tych klientów, którzy mają problemy zdrowotne. Na przykład, jeśli chcą oni ograniczyć spożycie soli, etykieta żywnościowa ułatwi im określenie zawartości sodu w produkcie. Jeśli zaś mają alergie pokarmowe, wystarczy, że przeczytają listę składników i sprawdzą, czy elementy wywołujące alergie są obecne w danym produkcie. W tym kontekście dobra etykieta dosłownie przekłada się na ludzkie zdrowie. Dlatego ich przygotowanie nie tylko polega na zaprojektowaniu atrakcyjnego wyglądu. Dobra drukarnia etykiet może tutaj zdziałać cuda, ale dostarczany do niej projekt opakowania koniecznie musi być bezbłędnie przygotowany pod kątem merytorycznym. Jest to szczególnie istotne w branży spożywczej, ale i w innych gałęziach przemysłu rzetelna informacja jest bardzo ważna. Jako przykład można wziąć tutaj chociażby elektronikę – bez wyczerpujących informacji na temat specyfikacji kupowanego sprzętu, konsument może zakupić urządzenie niekompatybilne z systemami, które posiada w domu.